chl-logo

آموزش روش تند خوانی | 5 نکته که به شما نگفته اند

صفر تا صد تند خوانی در دروس کنکور

تند خوانی در درس ریاضی فیزیک و شیمی

 در مورد درس های حل کردنی کنکور و دبیرستان می بایست از روش ها و تکنیک های خاصی برای افزایش یادگیری استفاده کنید. باید بر افزایش سرعت یادگیری تمرکز کنیم و صرفاً تندخوانی مطالب کمک زیادی به ما نمی کند. در مورد روش های سریع تر یاد گرفتن و افزایش ماندگاری اطلاعات در ذهن در پیج اینستاگرام در ویدیو های مختلفی صحبت کرده‌ایم و به شکل کامل به شاگردان مشاوره تحصیلی و کنکور آموزش داده می شود.

روش یادگیری سریع ریاضی فیزیک به جای تند خوانی

در این دروس به دلیل اینکه سر و کار ما با فرمول ها واکنش ها و شکل هاست تندخوانی تقریباً کمترین کاربرد را دارد. اما نگران نباشید ما روش هایی را داریم که می‌توانیم با کمک آن ها سرعت یادگیریمان را افزایش دهیم و با این روش در وقت خود صرفه جویی کنیم.

روش یادگیری سریع با رفع اشکال

در دروس حل کردنی به شما توصیه می کنم صرفاً یک بار مطالب پایه ای و مفاهیم را مطالعه کنید. البته فرض ما بر این است که شما یک بار توسط یک مدرس خبره ریاضی و یا فیزیک آموزش دیده باشید. بعد از مطالعه به سراغ حل نمونه سوال بروید و خودتان را با چند بار خواندن مفاهیم اولیه معطل نکنید. برای یادگیری حل مسائل ریاضی و فیزیک شما چاره ای ندارید جز اینکه بدون هراس از تست و تمرین به سراغ حل تست های مختلف بروید.

پس از حل تست ها شما با اشکالات زیادی مواجه می شوید و الان بهترین فرصت برای یادگیری است. شما می توانید با برطرف کردن اشکالات خود در آن مسائل و تست ها تسلط خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

تندخوانی با رفع اشکال تست های ریاضی و فیزیک

البته اسم تندخوانی زیاد مناسب این کار نیست و بهتر است بگوییم تند یادگیری ریاضی و فیزیک با روش رفع اشکال.

تحقیقات زیادی نشان داده که دانش آموزان با انجام کار عملی تسلط فوق العاده بیشتری بر مطالب و مفاهیم درسی پیدا می کنند. در زمانی که مطالب و مفاهیم به شکل تئوری به آنها آموزش داده می شود یا بر روی تخته نوشنه می شود و آنها نظاره گر حل یک مسئله هستند نمی‌توانند به خوبی از پس مسائل و تست های کنکور بر آیند.

برای تند یادگیری همین الان اقدام کنید

پس به شما توصیه می کنم بدون معطلی همین الان به سراغ کتاب تست تان بروید، یک فصل فیزیک را انتخاب کنید و برای تمرین تند یادگیری، آن فصل را در فقط یک ساعت مطالعه کنید

چه چیزهایی را بخوانم در 1 ساعت

کافیست فرمول ها و مفاهیمی را که در کلاس درس به شما آموزش داده شده را بخوانید. توجه کنید که شما فقط یک ساعت فرصت دارید و اجازه ندارید که بیش از یک ساعت برای مطالعه فرمول ها و مفاهیم زمان بگذارید و پس از آن شروع به حل تست کنید.

حل تست می‌تواند خیلی حرفه ای یا کاملا مبتدیانه باشد که در ویدیو های آموزشی رایگان پیج اینستاگرام  iranchl.ir روشهای مختلف حل تست را توضیح داده ایم و روشهای کامل تر و حرفه ای تر آن به شاگردان در دوره برنامه ریزی و مشاوره کنکور سالیانه آموزش داده می شود

برای تندخوانی ریاضی و فیزیک در یک ساعت چه کار کنم؟

احتمالاً باز هم تصور می کنید که در یک ساعت که نمی شود یک فصل ریاضی یک فصل فیزیک را مطالعه کرد. در پاسخ به شما باید بگویم که بله، مطالعه کامل یک فصل فیزیک یا یک فصل ریاضی در یک ساعت خیلی سخت است. اما قرار نیست شما همه قسمت های آن فصل را مطالعه بکنید و در واقع شما می بایست سراغ تعاریف کلیدی و مفاهیم پایه ای و سپس فرمول ها بروید و به حاشیه های بیشتر و مطالبی خارج از مفاهیم پایه و فرمول ها اهمیت ندهید و وقت خودتان را برای مطالعه آنها تلف نکنید.

از کجا بفهمیم یک مطلب جزوه مفاهیم پایه ای است

اگر فیزیک را از روی درسنامه کتاب تست آن مطالعه می کنید باید توجه کنید که در زیر هر درس نامه تستهای آن موضوع مربوط به درس نام آورده شده است و اگر یک درسنامه تعداد تست بیشتری دارد به این معناست که �میت بیشتری هم در کنکور دارد و از آن مبحث سوال بیشتری مطرح می‌شود پس مفاهیم آن درس نامه را بهتر و بیشتر یاد بگیرید

برای تند خوانی در ریاضی و فیزیک به حواشی نپردازید

مجدداً تاکید می کنم اگر شما به مطالب حاشیه ای و غیرمفید کتاب درسی یا درسنامه بپردازید نمی توانید در یک ساعت آن را مطالعه کنید پس هیچگاه به مرحله حل تست و تمرین نمیرسید اما این بار شجاعت بیشتری بخرج دهید و به خودتان اجازه دهید که حتی اگر تسلط کاملی در مورد مباحث آن فصل ندارید به سراغ حل تستهای آن بروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + = بیست-یک

پیمایش به بالا
دسترسی سریع