chl-logo

چگونه شیمی را 100 بزنیم رتبه های برتر

چگونه شیمی را 100 بزنیم؟

نظر رتبه های برتر

%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87%20%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C

در این سایت انواع مختلفی از روش های مطالعه برای درس شیمی وجود دارند و همه آنها به توصیه رتبه های برتر یا بهترین مشاور کنکور و بهترین مشاوران تحصیلی کشور می باشند. بنابراین هر شخص با شناخت خود تصمیم می گیرد که در مطالعه خود از چه روشی استفاده نماید.
شما می توانید با مطالعه روش های رتبه های برتر در درس شیمی یک الگوی مناسب برای خود انتخاب نمایید.
در اینجا روش های مطالعه رتبه های برتر آورده شده است.

1) محمد امین اصلانی ، شیمی 97 درصد

من شیمی را مثل زیست شناسی مطالعه می کردم؛ به این صورت که توجه اصلی من روی خود کتاب درسی بود. روش کارم این طور بود که هنگامی که استاد مان یک فصل از کتاب را را کامل درس می داد، جزوه و نمونه تست ها  را ، می خواندم و نکته‌های جزوه و تست های تمرینی  (مثل فرمول ها) را وارد کتاب درسی می‌کردم و مطالب حفظی کتاب درسی را مشخص می‌کردم. هدف من از انجام این کار، یکی شدن منبع مطالعه‌ام و توجه کردن به نکات حفظی بود و دسترسی یکجای آنها برای من.

2) محمد اکبری، شیمی 100 درصد

من ابتدا کتاب درسی را مطالعه و سپس به حل تست های مربوطه می پرداختم. هنگام حل تست ها دقت داشتم هر تست با خود چه نکته ای به همراه دارد، تمام نکات تست ها را چه آنهایی که بلد بودم و چه آنها که پاسخش را نمی دانستم یادداشت می کردم تا بتوانم بعد از مدتی به مرور نکات بپردازم. برای حل محاسبات شیمی آنقدر تمرین می کردم که با دیدن هر تست روش حل آن بلافاصله در ذهنم یادآوری شود. بصورت خلاصه تمرین زیاد در شیمی فراموش نشود.

3) سهند سروری ، شیمی 100 درصد

این درس دو بخش مجزا دارد: یک بخش حفظی و دیگری تمرینی.
برای مطالعه بخش حفظی باید مانند درس دین و زندگی به مطالعه دقیق آن بپردازیم. من ابتدا یک دور کتاب را می خواندم سپس تست های آن را می زدم تا نکاتی که فراموش کرده بودم را دوباره مرور کنم و آنها را یادداشت می کردم.
مهمترین مبحث در بخش تمرینی ، استوکیومتری می باشد. که نیمی از سوال های کنکور را این مبحث فرا میگیرد و برای یادگیری آن به تمرین بسیار نیاز می باشد.
حفظ فرمول های اصلی نیز نسب به حفظ فرمول های متعدد بسیار حائز اهمیت می باشد.

4) سید علی پور میربابایی، شیمی 2/97 درصد

به دلیل افزایش سختی این درس در کنکور من از سال سوم تصمیم گرفتم تسلط و مهارت خود را در این درس بالا ببرم. و در سال چهارم به بیشترین سرعت عمل لازم جهت تست زنی و حل مسایل آن رسیدم.

5) محمد محمدی ، شیمی 100 درصد

من از روش نکته برداری استفاده می کردم . تمام مطالب کتاب را می خواندم و نکته های لازم را یادداشت و آنها را تا آخر سال با خود به همراه داشتم.

دوستان عزیز همانطور که می بینید نکته اصلی در مطالعه تکرار و تمرین می باشد که اینکار را بهتر است طی یک برنامه ریزی دقیق با کمک مشاور کنکور خود در شیراز انجام بدهید.
امیدواریم با اشنایی جزیی با روش های مختلف بتوانید بهترین شیوه مطالعه را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنجاه-چهار + = پنجاه-هفت

پیمایش به بالا
دسترسی سریع