chl-logo

روش مطالعه زیست برترین های کنکور

چگونه زیست را مطالعه کنیم؟

بسیاری از دانشجویان هنگام مراجعات به ما از این درس شیرین گله مند می باشند و دنبال راه هایی برای یادگیری آسان تر و در زمان کوتاه مدتی می باشند.
که البته ابتدا باید بگوییم اولین نکته مهم خودتان هستید و ارزیابی میزان توانایی تان در مطالعه و میزان یادگیری بسیار مهم می باشد.

1-  هر روز زیست بخوانید

نکته اصلی که شاید تاکنون توجهی نسبت به آن نداشته اید این می باشد که شما باید هر روز درس زیست شناسی را به برنامه درسی و مطالعاتی خود اختصاص دهید.

2- پنج گام مطالعه زیست

الف) ابتدا هر فصل را بصورت روزنامه وار مطالعه نمایید.

ب) سپس دقت نمایید به سرفصل های کتاب تستی، و مطابق آن به مطالعه هر سرفصل بصورت عمیق و مفهومی پرداخته و تست های آن را حل نمایید.

ج) چون در اینجا هدف یادگیری می باشد، نه سنجش شما مهم نیست چه تعداد تست ها رو بلد هستید یا نه اما نکات تمام تست ها رو در گوشه کتاب یادداشت نمایید که بتونید اونا رو مرور کنید.

د) بعد از اتمام درس به روش بالا فصل رو به همراه نکات تستی که یادداشت شد مطالعه و به حل تست های مفهومی تر بپردازید.

و) زمانیکه تونستید نسبت به درس تسلط کافی به دست بیارید به خلاصه نویسی کلی مطلب بپردازید.

3- خلاصه نویسی درس زیست شناسی

نکته بسیار بسیار مهم در خلاصه نویسی درس زیست شناسی هدف از خلاصه این درس می باشد که باعث تمایز میان خلاصه نویسی با دروس فیزیک و ریاضیات شده است.

توجه داشته باشید خلاصه نویسی معمولا برای این است که در مرورهای بعدی نیازی نباشد که به کل کتاب مراجعه کنیم و به مرور نکات یادداشت شده بپردازیم ، اما برای دروس زیست و شیمی خلاصه نویسی صرفا جنبه ترسیم یک نمودار کلی از مباحث پیش رو جهت مطالعه بعدی را دارد. یعنی در مطالعه بعدی ما باید باز هم سراغ کتاب برویم با این تفاوت که ابتدا به مرور خلاصه ها می پردازیم تا با آمادگی ذهنی هر چه بهتر به سراغ کتاب برویم.

4- ترکیب مطالب

مسئله هم دیگر طرح سوالات کنکور به صورت موضوعی می باشد که موضوعات مختلف فصل های مختلف یک کتاب با هم ترکیب شده ودر نتیجه نیاز به حضور ذهن نسبت به فصل های مختلف و ایجاد ارتباط بین فصول می‌باشد.

جهت این موضوع بشدت توصیه می شود به مطالعه موضوعی بپردازید.می توانید پس از مطالعه فصول موضوعات مختلف کتاب را تفکیک کرده و به مطالعه هر موضوع در فصل های مختلف بپردازید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 1 =

پیمایش به بالا
دسترسی سریع