7 روش بهبود عادات مدیریت زمان
هر روز فرصتی طلایی برای بهرهبرداری از زمان است و هر ساعت میتواند تأثیر قابل توجهی بر نتیجه کار شما داشته باشد. بنابراین، باید یاد بگیریم که از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. در اینجا، 7 روش برای بهبود عادات مدیریت زمان را معرفی میکنیم. با تمرکز بر این شیوهها و به کارگیری عملی آنها در زندگی روزمره، میتوانید به سرعت برنامهریزی کنید و کارآمدتر شوید..بر روی لینک مشاوره کنکور تلفنی کلیک کنید.
1-تصویر خود
ابتدا باید به شناختن خودتان بپردازید و تصویری مثبت از خود در ذهن تان ایجاد کنید ، تصویر شما از خودتان تعیین کننده نوع عملکرد شماست.معمولا رفتار هر کسی هماهنگ با تصور آن شخص از خود است.
2- فرمول 21 روز
به خاطر داشته باشید که برای تنظیم و ایجاد عادات صحیح و تثبیت شدن آن شما باید بیست و یک روز بصورت پیاپی به تکرار و تمرین بپردازید.
صبور باشید، انتظار نداشته باشید همه چیز را به یکباره تغییر دهید.
3- وقت شناسی
وقت شناس باشید و روی مهم ترین مسائل و امور تمرکز کنید. به خودتان قول بدهید که مدام در حال پیشرفت باشید تا به بهترین فرد ممکن در مدیریت زمان تبدیل شوید.
سعی کنید یه نفر را از برنامه خود آگاه کنید. زیرا دانستن اینکه برنامه و عملکرد شما مورد توجه شخص دیگری قرار دارد شما با نظم بیشتر و قوی تر عمل خواهید کرد.
4-فقط یک عادت
سعی نکنید همه چیز را یکجا تغییر دهید. شما می توانید هر بار فقط یک عادت صحیح را برای خود الگوسازی کنید.وقتی شما بتوانید یک عادت را با موفقیت الگوسازی کنید برای تثبیت عادات دیگر بصورت خلاق تر و کارآمدتر عمل خواهید کرد. سعی کنید از تغییر عادتی شروع کنید که می توان با تغییر آن برروی بقیه عادت های خود تاثیر مثبتی بگذارید.
5- شروع با قدرت
وقتی تصمیم گرفتید با قدرت آغاز کنید. هرگاه تصمیم گرفتید کارتان را زود شروع کنید و برروی امور باارزش تمرکز کنید.به هیچ عنوان بهانه و توجیه برای سستی در کارتان را نپذیرید. به قدری به تکرار عادت های جدید مدیریت زمان بپردازید تا عادت ها غیر قابل تغییر شوند. عادت های جدید خود را حداقل به مدت سه هفته و هر روز تمرین کنید تا برای شما طبیعی و آسان شود.
6-نظارت بر عملکرد
در بازه های زمانی مختلف به عملکردهای خود رسیدگی کنید.با رسیدگی و نظارت می توانید بازده کار خود را ارزیابی و برای عملکرد بهتر و موثرتر تلاش کنید.
دلایل خود برای مدیریت ضعیف زمان را تجزیه و تحلیل کنید.
7- قانون باور
مهم ترین قانون، قانون باور است. باور داشته باشید که می توانید. قانون باور می گوید: باورهای شما به واقعیت های شما تبدیل می شوند.
با مدیریت زمان خود می توانید بر هر مانعی غلبه کنید و به هر هدفی برسید.
سخن آخر: برای موفقیت در کنکور، لازم است که علاوه بر حفظ آرامش و تمرکز بر مطالعات، به رشد و ارتقاء شخصی خود نیز بپردازید. این شامل بهبود عملکرد و یافتن روشهای مؤثر برای افزایش کارآیی است.
برای دریافت برنامه پیشنهادی زندکی یک کنکوری کلیک کنید